بازیابی طلا از تیزاب سلطانی با سولفات آهن

بازیابی طلا با استفاده از سولفات آهن

فهرست مطالب

قبل از شروع بازیابی طلا از تیزاب سلطانی با سولفات آهن حتما توجه کنید که از سولفات آهن با کیفیت استفاده کنید چرا که حتما در نتیجه کار شما تاثیر گذار خواهد بود.

در این مقاله آموزش ته نشین شدن طلا و احیای طلا از محلول تیزاب سلطانی را با استفاده از سولفات آهن مطالع خواهید کرد.

چندین راه برای بازیابی طلا از تیزاب سلطانی وجود دارد یکی از روشها، رسوب طلا با سولفات آهن است. شما برای رسوب دادن 2.5 گرم طلا به حدود 15 گرم سولفات آهن نیاز دارید.

بازیابی طلا از تیزاب سلطانی با سولفات آهن

نحوه بازیابی طلا از تیزاب سلطانی با سولفات آهن

مقدار مورد نیاز سولفات آهن برای استخراج طلا که در بالا اشاره شد (حدود 6 برابر طلا) و حدود 10 درصد بیشتر از میزان مورد نیاز را در آب داغ حل کنید.

پس از انحلال کامل سولفات آهن در آب، به آن اسید هیدروکلریک اضافه کنید تا زمانی که رنگ آن به رنگ سبز (مانند سیب) تغییر رنگ دهد.

رسوب طلا با سولفات آهن
رسوب طلا با سولفات آهن

قبل از شروع بازیابی طلا از تیزاب سلطانی با سولفات آهن حتما توجه کنید که از سولفات آهن با کیفیت استفاده کنید چرا که حتما در نتیجه کار شما تاثیر گذار خواهد بود.

خنثی سازی تیزاب سلطانی

قبل از شروع بازیابی طلا از تیزاب سلطانی با سولفات آهن و قبل از اضافه کردن محلول آماده شده سولفات آهن، ابتدا نیتریک آزاد محلول را خنثی کنید.

اگر این مرحله را انجام ندهید هنگام اضافه کردن محلول سولفات آهن به تیزاب سلطانی گاز قهوه ای رنگی منتشر می شود این نشان دهنده واکنش سولفات آهن با اسید نیتریک اضافی است برای خنثی سازی نیتریک می توانید از روشهای معمول بخار کردن تیزاب، اضافه کردن اوره و یا از اسید سولفامیک استفاده کنید.

رسوب طلا با سولفات آهن

برای رسوب طلا با سولفات آهن از تیزاب سلطانی، پس از خنثی سازی اسید نیتریک، حدود 5 برابر طلای موجود در تیزاب سلطانی، سولفات آهن را در آب گرم حل می کنیم و مقدار هیدروکلریک اسید به آن اضافه می کنیم تا رنگ محلول به رنگ شبیه سیب سبز تغییر رنگ دهد.

حال با اضافه کردن محلول سولفات آهن، ابری قهوه ای تیره رنگ که همان ذرات طلاست ظاهر می شود محلول را خوب هم بزنید و بگذارید چند ساعتی محلول ساکن بماند تا ذرات طلا ته نشین شوند.

بعد از گذشت چند ساعت و قبل از فیلتر کردن طلای ته نشین شده، چند قطره از محلول را روی پارچه سفید رنگ بچکانید و با محلول تست طلا، وجود طلا را چک کنید اگر جواب تست مثبت بود مجدد به آن محلول سولفات آهن اضافه کنید تا طلای باقیمانده نیز احیا و ته نشین شود.

در روش بازیابی طلا از تیزاب سلطانی با سولفات آهن ذرات طلا معمولا ریزتر از روش بازیابی طلا با استفاده متابی سولفیت است.

خالص سازی طلا پس از رسوب طلا با سولفات آهن

پس از رسوب طلا با سولفات آهن نیاز است تا رسوب بدست آمده خالص سازی شود چرا که امکان دارد فلزات دیگر ناخالصی هایی همراه رسوب طلا ته نشین شده باشد.

برای خالص سازی رسوب بدست آمده آن را در هیدروکلریک اسید به مدت 15 دقیقه می جوشانیم سپس چند بار با آب گرم شستشو می دهیم تا پودر طلا تمیز شود.

با انجام مو به موی مراحل بالا بازیابی طلا از تیزاب سلطانی با سولفات آهن با موفقیت انجام خواهد شد و در نهایت رسوب خالصی از طلا را خواهید داشت. کافی است آن را داخل بوته ذوب ریخته و ذوب کنید.

برای خرید سولفات آهن برای بازیابی طلا از تیزاب سلطانی می توانید روی لینک زیر کلیک کنید همچنین جهت مشاوره قبل از خرید می توانید با شماره 09357835662 تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان همکاران ما استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید